Generalforsamling

Ordinær generalforsamling 2025

Afholdt d. 9. maj 2025. Referat kommer snarest

 

Ordinær generalforsamling 2024 

Referat fra ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Magnus Christensens Klit den 20. maj 2024 kl. 10.00 på Kallehavegaard Badehotel.

 

          Der var 26 deltagere samt fuldmagt fra 2 grundejere.

 

  1. Valg af dirigent.

           Dirigent: Dorte Kronborg - MCV 95.

           Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt.

  1. Valg af 2 stemmetællere.

           Annette Hyldgaard Kristensen – MCV 103

           Lene Olesen – MCV 52.

  1. Formandens beretning.

          Rettelse til dagsordenen pkt. 6: fastsættelse af kontingent for 2025.

          Formandens beretning blev godkendt. Beretningen er vedlagt.

  1. Kassereren fremlægger det reviderede regnskab for 2023 til godkendelse.

           Fremlæggelse med speciel uddybning af punkter, hvor der er ændringer i forhold til sidste år.

           Regnskabet blev godkendt.

  1. Indkomne forslag.

           Der er indkommet forslag fra bestyrelsen jfr. dagsorden.

           Afdeling Natur og Teknik i Hjørring Kommune er inddraget i den fremlagte problematik. Vi afventer svar.

           Drøftelse med følgende fokuspunkter:

  • Spørgsmålet er om det overhovedet vil få nogen betydning, at der sendes faktura til grundejeren,
  • Bestyrelsen er forpligtet til at følge op på vedtægterne,
  • Hvad kan Hjørring Kommune gøre? – kan udstede et pålæg.

          Godt at Hjørring Kommune er inddraget.

          Med reference til vandløbsloven: grundejere hæfter økonomisk for at sikre dræn – må ikke skabe forhindringer              for afløb,

  • Ville ønske, at Grundejerforeningen kunne få fjernet hybenbuskene – er ikke en mu-lighed, da det ikke er tilladt at gå ind på grunden,
  • Ikke ok, hvis en grundejer skal have særbehandling. Der skal sendes et signal om, at alle grundejere er forpligtet på fællesskabet.

           Konklusion: med overvældende tilslutning beslutter generalforsamlingen

  • Afventer svar fra Hjørring Kommune inden der foretages yderligere,
  • Bestyrelsen har bemyndigelse til at fakturere alle omkostninger ved de ekstra op-rensninger til grundejeren af MCV 101 regnet fra og med 2023, og dermed etablere et overblik over grundejerens gæld til Grundejerforeningen,
  • yderligere skridt til retslig inddrivelse ved manglende betaling, skal først drøftes og godkendes af generalforsamlingen.
  1. Fastsættelse af kontingent for 2025.

          Kontingentet fastholdes på kr. 800.

  1. Valg af bestyrelsesmedlemmer.

           Bent Nyvang Jensen, MCV 1 – genvalgt

           Lise Skjelmose, MCV 38 – genvalgt

           Annette Hyldgaard Kristensen, MCV 103 – valgt.

  1. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter.

           Dorte Kronborg, MCV 95 – 1. suppleant

           Emil Leed, MCV 19 – 2. suppleant.

  1. Valg af 2 revisorer.

           Ellen Bundgaard, MCV 11 – genvalgt

           Preben Jensen, MCV 49 – genvalgt.

  1. Valg af 2 revisorsuppleanter.

           Joan Bistrup Christensen, MCV 22 – genvalgt

           Preben Jensen, MCV 44 – genvalgt.

       11. Eventuelt.

            - Helle, MCV 12: er det et krav, at der skal være pullerter i vejsiden? – er ikke et krav. Bestyrelsen undersøger                  spørgsmålet nærmere og vender tilbage.

             - Annette, MCV 15: festudvalget arrangerer fremover fest på arbejdsdagen.

             - Tusind tak til Peter Kusk for en mangeårig og meget stor indsats i Grundejerforeningen.

             - Morten, MCV 39: rigtig god arbejdsdag. Rigtig god planlægning, hvor alle vidste, hvad de skulle lave.

             - Birgitte, MCV 50: som tidligere påpeget, har vi et stort ønske om at få etableret et vejbump lige før                               indkørslen til Vrensted Klit - evt. i sommerperioden. Etableres i forsøgsperiode fra nu til oktober. Evalueres i                   efteråret af bestyrelsen.

             - Grundejer, MCV 56: ”Karens Klit” har sat skilt op om ingen adgang til stranden. Vil gerne have skiltet væk.                     Kan kun løses ved henvendelse til kommunen. Obs. på placering af chikane mhp. at cykler får nedsat farten.                 Bestyrelsen undersøger dette.

 

                        Dorte Kronborg

                              Dirigent                                        Lise Skjelmose

                                                                                       Sekretær                                                                 

                  

           Formandens beretning:

 

Velkommen til årets generalforsamling den 20. maj i strålende solskin.

 

Der er ikke så meget, jeg kan berette om året, der er gået. Men Bent har en masse at berette, da det er ham, der har overblikket og styr på, hvad der sker i Klitten, og hvad der skal gøres og tjekkes.

Tak for din indsats Bent.

Der har været service på hjertestarteren i april.

Begge grøfter er blevet oprenset i oktober af ny leverandør.

Arbejdsdagen blev aflyst i 2023. Men bestyrelsen har dog fået gjort nogle ting. Der blev malet nogle steder, fjernet noget ukrudt hist og pist. Der blev påsvejset 20 km på asfaltvejen samt hvide markeringer ved vejbump.

Men må desværre endnu engang sige, at der køres for stærkt.

Bent har været ved at studere med hensyn til udskiftning af nye ejere af huse i Klitten. 5 huse har fået nye ejere i 2023. De seneste 3 år er 20 sommerhuse kommet på nye hænder.

 

Håber og ønsker vi får et par hyggelige timer sammen.

Endnu engang velkommen.

 

MVH

Annette.

Formand,  M.C Klit

 

  Ordinær generalforsamling 2023

  Søndag d. 21 maj 2023 kl 10.00 på Kallehavegård Badehotel

 

Referat

  1. Valg af dirigent og to stemmetællere
    Dirigent: Kirsten Moesgaard, nr. 3
    Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen er lovligt indkaldt.
    Stemmetællere: Annette Kristensen, nr. 103, Else Aagaard, nr. 99..
  2. Formandens beretning
    Formandens beretning er vedlagt.
    Der blev fra salen præciseret, at bekæmpelse af rotter varetages af kommunen, og at man skal melde til kommunen, såfremt man opdager rotter.
    Herefter blev beretningen godkendt.
  3. Kassereren fremlægger det reviderede regnskab for 2022.
    Kassereren gennemgik regnskabet med følgende bemærkninger:
    • Arbejdsdagen er udskudt til 5. august
    • Der er i henhold til beslutning fra generalforsamlingen i 2022, anskaffet hjertestarter, hvilket har kostet i omegnen af kr. 30.000.
    • Der er indkøbt branddaskere

       Regnskabet blev godkendt.

       Der blev foreslået, at der fremover indsættes noter der uddyber visse udgiftsposter, og at regnskabet
       sammenholdes med budgettet for det givne år.

 

  1. Indkomne forslag
    1: Voksende hybenroser over dræn på MC Vej 101, skaber store oversvømmelser på nabogrunde
    Generalforsamlingen vedtog,  at tilstopning af dræn forårsaget af indtrængende rødder, dokumenteres med kamera i drænet, hvis det er muligt. Alternativt ved ned gravning og blotlægning af et lille stykke af drænet på grunden.
    Bestyrelsen opfordres endvidere til at undersøge, om drænene er fremtidssikrede.

    4.2: Asfalten i svinget til MC Vej 2 er “pløjet” op af lastbil med overskudsjord fra byggeriet på MC Vej 2
    Emnet udgår, idet skaden er udbedret.


    4.3: Forslag fra Jens Christian Bundgaard
    Pkt 1:. Bestyrelsen udfærdiger et referat, der lever op til de formelle krav
    Pkt 2: Drøftelsen blev afvist
    Pkt 3:Bestyrelsen finder snarest en løsning.
    Pkt 4:Drøftelsen blev afvist - er et bestyrelsesanliggende.
    Pkt 5: Jens Christian Bundgaard ønsker en anden løsning - nedstemt

 

  1. Fastsættelse af kontingent for 2023
    Kontingentet fastholdes på kr. 800.
  2. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
    På valg var:
    - Mogens Bertelsen, nr. 10 - genvalgt
    - Annette Aasted nr. 15
    Jens Christian Bundgaard meldte sit kandidatur, hvilket foranledigede skriftlig afstemning.
    Annette Aasted fik 17 stemmer mod Jens Christian Bundgaards fem, og er derfor genvalgt.
  3. Valg af to bestyrelsessuppleanter
    Poul Christensen Bonde, nr. 85 og Jørgen Kronborg, nr. 95
  4. Valg af revisorer
    Ellen Bundgaard, nr. 11 og Preben Jensen, nr. 49
  5. Valg af revisorsuppleanter
    Joan Bistrup Christensen, nr. 22 og Tage Jensen, nr. 44
  6. Eventuelt
    Der køres for hurtigt på vejen. De mulige tekniske løsninger et øget skiltning samt brug af de midlertidige, bump, der tidligere har været anvendt. Ingen af disse ønskes anvendt.
    Der er god dialog i gang med ejerne af nr. 19.
    Vejen og stien ud for nr. 103 er meget sumpet grundet den høje vandstand, der er i området omkring nr. 101. Derfor er der ønske om en bedre befæstelse af vejen.
    Der opleves tyveri af materiale fra byggerier, og der var derfor ønske om kameraovervågning af området.
    Generel kameraovervågning er ikke tilladt, så der henvises til privat overvågning på egen grund og med indbygget afskærmning, så offentlig vej og vejene i området ikke ses. Endvidere henvises til områdets brug af Nabohjælp - der der skilt ved indkørslen til området.

                                                                                       …

                                                                                       Dirigent Kirsten Moesgaard

 

                                                                                                                                                                              Peter Kusk

                                                                                                                                                                              Sekretær

 

 Ordinær generalforsamling 2022

Lørdag d. 30 april 2022 kl 10.00 på Løkken Strandgaard

Referat

  1. Valg af dirigent og to stemmetællere
    Dirigent: Preben Jensen, nr. 49
    Dirigenten konstaterede at generalforsamligen er lovligt indkaldt.
    Stemmetællere: Tage Jensen, nr. 44, Torben Højgaard, nr. 64.
  2. Formandens beretning
    Formandens beretning er vedlagt.
    Der blev spurgt til, hvorvidt alle grundejere er orienteret om, at der ikke må være beplantning over drænene.
    Ja, der er skrevet ud adskillige gange, ligesom det er beskrevet på grundejerforeningens hjemmeside.

    Der blev spurgt til, hvorvidt drænrøret, der ligger på grunden ved nr. 97 er “rent”
    Røret er spulet, men der er mange rødder fra hyben i det rør; det skal muligvis spules yderligere.

    Er der tænkt på om grøften ved Søndergade/langs læbæltet, fungerer korrekt
    Det er kommunens ansvar at rense grøften

    Derfor foreslås det, at bestyrelsen kontakter kommunen med henblik på sikring af grøftens funktion
    Bestyrelsen ser på det

    Kan de store maskiner, der kører på området, ødelægge drænene
    Ja, det sker. Da der blev bygget på nr. 7 blev drænet ødelagt; skaden er siden udbedret

    Herefter blev beretningen godkendt.
  3. Kassereren fremlægger det reviderede regnskab for 2021.
    Kassereren gennemgik regnskabet.

    Der blev spurgt til hvordan foreningens bankkonto er registreret.
    Den er registreret i foreningens navn og med foreningens CVR-nummer.

    Er alle grunde medlemmer af grundejerforeningen.
    De bebyggede grunde er medlemmer.
    Der er fire grunde på M. Christensens Vej, der ikke er medlemmer af grundejerforeningen, og som ikke er pligtige til at være medlemmer. Det er ønskeligt, om de kan forpligtes til at betale deres andel af vedligehold af vejen.

    Kirsten Moesgaard, nr.3: Dette forhold kan evt. håndteres ved at udskille udgifter til vedligehold af vejen fra de øvrige udgifter i grundejerforeningen. Så vil udgifterne til vejen kunne fordeles efter privatvejlovens regler

    : Bestyrelsen kender ikke årsagen til, at de fire grunde ikke skal være medlem, men de ligger alle i matrikelnummer 5p, og er dermed ikke med i de grunde der er pligtige til at være medlem jvf. grundejerforeningens vedtægter.

    Herefter blev regnskabet godkendt

    Kassereren fremlagde bestyrelsens forslag til budget for 2023.
    Budgettet blev godkendt
  4. Indkomne forslag
    Bestyrelsen havde fremsendt fem forslag til vedtægtsændringer.

    Forslag 1: Vedtaget

    Forslag 2:
    Der blev udtrykt bekymring over om koblingen mellem “positivlisten” og forslag 1 vil kunne medføre udgifter til advokat.

    Præciseringen af beplantningens højde blev drøftet. Mange gav udtryk for ønsket om, at området fastholdes som åbent, mens enkelte ønskede at have mulighed for at have høj bevoksning.
    Sætningen “Højdekravet gælder ikke for læbæltet langs cykelstien mod øst” blev anfægtet; ville ikke risikere at der kan vindes hævd på, at læbæltet tilhører grundejerforeningen.

    Vedtaget med 15 for, fem imod

    Forslag 3:
    Vedtaget med 14 for, fem imod

    Forslag 4:
    Der blev spurgt til, hvem der har bevisbyrden ved skader
    Bestyrelsen vil basalt bare præcisere, at det er grundejernes ansvar at udbedre skader. I sagens natur kan det være svært at påvise, hvem der har forvoldt skade.

    Vedtaget med 17 stemmer for, en imod

    Forslag 5: alle stemte for
  5. Fastsættelse af kontingent for 2023
    Bestyrelsen anbefaler at vi fastholder kontingentet på kr. 800,- og til gengæld anvender den opsparede kapital til anskaffelse af en hjertestarter til området.

    Der var bred opbakning hertil.
  6. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
    På valg var:
    - Bent N. Jensen, nr. 1 - genvalgt
    - Karsten Thoft, nr. 47
    - Peter Kusk, nr. 69 -genvalgt

    Som erstatning for Karsten Thoft blev Lise Skjelmose, nr. 38, valgt.
  7. Valg af to bestyrelsessuppleanter
    Poul Christensen Bonde, nr. 85 og Jørgen Kronborg, nr. 95
  8. Valg af revisorer
    Ellen Bundgaard, nr. 11 og Preben Jensen, nr. 49
  9. Valg af revisorssuppleanter
    Joan Bistrup Christensen, nr. 22 og Tage Jensen, nr. 44
  10. Eventuelt
    Renovationsbilerne kører meget stærkt, og der blev spurgt om de enkelte grundejere skal klage til renovationsselskabet
    Bestyrelsen kontakter renovationsvæsenet/kommunen vedrørende den alt for høje fart.

    Der var ønske om at der males striber på bumpet i krydset ved nr. 12, 21, 22 og 37.
    Det forventes udført på arbejdsdagen, d. 26. maj.

    Der blev spurgt om der laves en fælles bekæmpelse af muldvarpe
    Bestyrelsen vil ikke stå for en samlet bekæmpelse, men vil kontakte et firma for at få et tilbud, som de enkelte grundejere kan benytte sig af.

                                                                           …

                                                                           Dirigent Preben Jensen

 

                                                                                                                                                     Peter Kusk

                                                                                                                                                     Sekretær

Ordinær generalforsamling 2021

Søndag d. 8 august 2021 kl. 10.00 på Action House

(Flyttet fra foråret, grundet Corona restriktioner)

Referat

  1. Valg af dirigent og to stemmetællere
    Dirigent: Preben Jensen, nr. 49
    Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen er lovligt indkaldt.
    Stemmetællere: Joan Christensen, nr. 22, Rita Jensen, nr. 49.
  2. Formandens beretning
    Formandens beretning blev gennemgået.

    Der blev spurgt til om ændringer i vedtægterne bl.a. skal omhandle beplantning.
    Både/og - emnet skal behandles på mødet med juristen fra Hjørring Kommune.

    Der blev konstateret at ændrede vedtægter selvfølgelig, i overensstemmelse med vedtægterne, skal godkendes på en generalforsamling.

    Det blev fremført at fristen for forslag til generalforsamlingen, der i vedtægterne er fastlagt til 1. april, bør ændres. Taget til efterretning.

    Generelt omhandler mødet med kommunen de mulige spilleregler, herunder bestyrelsens manglende muligheder for handling versus kommunens begrænsninger, muligheder for at beskytte drænledninger m.m.

    Herefter blev beretningen godkendt.
  3. Kassereren fremlægger det reviderede regnskab for 2020.
    Kassereren gennemgik regnskabet.

    Der blev spurgt om, hvilke forsikringer, der er tale om. Det er:
    - Erhvervsansvarsforsikring
    - Bestyrelsesansvarsforsikring
    Vi har haft en professionel ansvars og kriminalitets forsikring. Den er opsagt fordi præmien er steget voldsomt, ligesom det vurderes, at der ikke er behov for den.
    Regnskabet blev godkendt.

    Kassereren fremlagde budgettet. Der blev bemærket at bestyrelsen skal overveje mulighede for at tomme grunde fremover skal betale kontingent; blev taget til efterretning.

    Der blev endvidere spurgt til, hvem der vedligeholder området ved boblerne.
    Græsklipning varetager Klaus - den ny græsmand -, mens øvrig vedligehold plejer at ske på den årlige arbejdsdag.
    Budgettet blev godkendt
  4. Indkomne forslag
    Ingen indkomne forslag.
  5. Fastsættelse af kontingent for 2022
    I indkaldelsen var året fejlagtigt skrevet som 2021 - det er selvfølgelig 2022.
    Bestyrelsen foreslår at kontingentet fastholdes på kr. 800,00. Besluttet.
  6. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
    På valg er Mogens Bertelsen, nr. 10 og Annette Aasted, nr. 15. Begge blev genvalgt.
  7. Valg af to bestyrelsessuppleanter
    Poul Christensen Bonde, nr. 85 og Jørgen Kronborg, nr. 95
  8. Valg af revisorer
    Ellen Bundgaard, nr. 11 og Preben Jensen, nr. 49
  9. Valg af revisorsuppleanter
    Joan Bistrup Christensen, nr. 22 og Tage Jensen, nr. 44
  10. Eventuelt
    Der blev udtrykt stor ros til den ny græsmand, Klaus; har gør arbejdet rigtig godt.

    Der blev efterlyst mere information fra bestyrelsen, bl.a. årsagen til at der en overgang var røde pinde i syd grøften samt hvad der sker med det manglende vejnavneskilt; taget til efterretning.

    Der blev spurgt til, hvordan ny ejere besked om vedtægter m.m.
    Kassereren har god kontakt til ejendomsmæglerne og får sædvanligvis besked om ejerskifter. Når vi får besked om ejerskifter sender bestyrelsen typisk en velkomstpakke bestående af vedtægter samt referat, regnskab og budget fra seneste generalforsamling.

    Grundejerforeningens §2, formål, indeholder bestemmelser der er i strid med lokalplanen for området. Bestyrelsen har overfor Hjørring Kommune redegjort for, at vi ikke har mulighed for at håndhæve bestemmelserne, og det er en af grundene til, at bestyrelsen er i kontakt med juristen fra kommunen.

    Der blev spurgt til, hvad vi kan gøre ved ubeboelige huse. Bestyrelsen har ikke mulighed for andet end at forsøge at opfordre ejeren til at gøre noget ved huset.

    Har bestyrelsen en holdning til “store huse”? Det er reguleret i lokalplanen for området - § 6.1 bestemmer at bebyggelsesprocenten højest må være 10%, og §6.2 bestemmer at bygningshøjden højest må være 5m.

    Bestyrelsen opfordres til at anskaffe branddaskere; taget til efterretning.

    Kassereren fortalte at ansøgningen til Trygfonden om at få en hjertestarter til området ikke blev efterkommet. Den generelle holdning på generalforsamlingen er, at vi bør have en, så mulighederne skal undersøges. Muligheden af at få en igennem Hjerteforeningens Landsuddeling - https://landsuddeling.dk - blev forelagt; bestyrelsen undersøger om det er en mulighed.

 

Ordinær generalforsamling 2020

Søndag d. 20. september 2020

Referat

1.  Valg af dirigent og to stemmetællere
Dirigent: Karsten Thoft Jensen, nr. 47
Stemmetællere: Ellen Bundgaard, nr. 11, Helle Kristensen, nr. 103.

2.  Formandens beretning
Formandens beretning blev fremlagt.

 
Spørgsmål og kommentarer:
Har bestyrelsen skrevet til de grundejere, hvor der især er problemer med bevoksning
over drænene?

- Nej.


Bumpet i krydset giver væsentlige problemer med afvanding af sidevejene. Agter
bestyrelsen at foretage sig noget for at afhjælpe det?
- Ja, vi er i overvejelser om mulige løsninger, evt. etablering af yderligere dræn.

Hele vejen er under terræn - bør vi omlægge den til grusvej?

Manglende information om bump:
- Det har været drøftet på en generalforsamling, men det var bestyrelsen, der traf valget

Henstilling til at bruge opslagstavlen aktivt:
- Taget til efterretning

Beretningen blev herefter godkendt.

3. Kassereren fremlægger det reviderede regnskab for 2019.
Kassereren gennemgik regnskabet.

Spørgsmål:

Hvilke forsikringer er der tale om?

-Erhvervsansvarsforsikring
-Bestyrelsesansvarsforsikring
-Professions-ansvars-/-kriminalitets-forsikring

Er bumpene købt eller lejet?
- De er købt.

Er der lavet budget for 2021?
- Nej, budgettet er for 2020

Regnskabet blev godkendt.

Budgettet for 2020 blev fremlagt. Det dækker over de udgifter, bestyrelsen på nuværende
tidspunkt forventer der vil være. To forhold er især udgiftstunge:

-drænene
-stor belastning på vejene fra tung trafik


Kommentarer:


Grunden til nr. 26 er jævnligt under vand:
- Bestyrelsen undersøger om drænene fungerer korrekt

Forslag om at anskaffe branddaskere - der har været en brand i området, hvor de
kunne have gjort nytte:
- Taget til efterretning

4. Indkomne forslag
Bestyrelsen fremlagde det fremsendte forslag og præciserede at vedtægtsændringen
først skal godkendes af Hjørring Kommune, og at bestyrelsen først vil gå til at udføre
arbejde på en grundejers regning, hvis flere henstillinger til begrænsning af beplantning
ikke efterkommes.

Spørgsmål og kommentarer:


Hvilke planter giver problemer?

- Hyben, pil og gran


Hvordan vil bestyrelsen definere lav beplantning?
- Det vil vi ikke definere; vi tager det hen ad vejen


Problemer med bevoksning mod stier på ubebyggede grunde:
- Kontakt bestyrelsen, så kontakter vi den pågældende grundejer

Er der tale om beplantning, generelt?
- Nej, kun den beplantning der er over drænledningerne

Advarer mod, at bestyrelsen påtager sig et unødigt ansvar:
- Taget til efterretning

Alt i alt indebærer kommentarerne at teksten skal ændres, hvilket betyder, at forslaget
ikke kan vedtages.

Dels skal teksten skal præciseres, så der ikke er tvivl om typen af beplantning, og dels
skal formalia omkring ansvar m.m. undersøges.

5. Fastsættelse af kontingent for 2021
Bestyrelsen fremlagde forslag om at øge kontingent fra 600,- til 800,- kr. årligt.
Kommentarer:
Grundejerforeningen skal ikke være en opsparingsforening

Forslaget blev vedtaget med 12 stemmer for og seks imod.

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
På valg er Annette Aasted, nr. 15 (suppleant, for et år), Bent Nygaard Jensen, nr. 1,
Karsten Thoft Jensen, nr. 47, Peter Kusk, nr. 69.
Alle blev genvalgt.

7. Valg af to bestyrelsessuppleanter
Ellen Bundgaard, nr. 11
Poul Christensen Bonde, nr. 85

8. Valg af revisorer
Helle Leth Blanck, nr. 12
Ellen Bundgaard, nr. 11

9. Valg af revisorsuppleanter
Joan Bistrup Christensen, nr. 22
Birthe Kirstine Madsen, nr. 36

10. Eventuelt
Der er stillet forslag om at de grundejere, der har tag beklædt med tagpap, samlet
beder et firma om at afrense for alger.
Såfremt der er interesse herfor vil Lasse Nielsen koordinere en aftale med et firma:
Lasse Nielsen
M. Christensens Vej 121
Tlf.: 2116 6066
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Ref.: efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig sådan:
-Annette Aasted:           formand
-Mogens Bertelsen:       næstformand
-Bent Nygaard Jensen: kasserer
-Karsten Thoft Jensen: menigt medlem
-Peter Kusk:                   sekretær

Dirigent Karsten Thoft Jensen

Peter Kusk
Sekretær 


Ordinær generalforsamling.

Søndag d. 19. maj 2019

Referat


1. Valg af dirigent og to stemmetællere
Dirigent:Conny Helledie
Stemmetællere: Joan Christensen nr. 22 og Jytte Frederiksen nr. 18.
 
2. Formandens beretning
Formandens beretning er vedlagt.
Beretningen blev godkendt.
 
3. Kassereren fremlægger det reviderede regnskab for 2018.
Kassereren gennemgik regnskabet.
Der blev spurgt om, hvilke forsikringer, der er tale om. Det er:
 -Erhvervsansvarsforsikring
 -Bestyrelsesansvarsforsikring
 -Professions-ansvars-/-kriminialitets-forsikring
Regnskabet blev godkendt. 
 
4. Indkomne forslag
 
    1. Udbedring af vejkryds ved nr. 12, 22, 21 & 37:
    Der blev spurgt til fordeling af udgiften - om ikke Vrensted Klit mm skal betale
    allerede nu.
    Det blev besluttet, at arbejdet igangsættes og at bestyrelsen., upåagtet at Vrensted
    Klit m.m. ikke er blevet varslet herom, skal forsøge at få dem til at betale en andel
    af udgiften, fordelt efter den sædvanlige fordelingsnøgle.

 
    2. Vedtægtsændring
    Bestyrelsen har endnu ikke haft kontakt til kommunen, for at sikre, at de er villige til
    at lade tilladelser være betinget af betaling til Grundejerforeningen, som forudsat i
    forslaget. Det blev foreslået, at bestyrelsen i samme henvendelse spørger om der
    findes tilsvarende ordninger.
    Begrebet ombygning skal præciseres idet der findes ombygninger af en størrelse,
    der hverken økonomisk eller belastningsmæssigt modsvarer at skulle erlægge det
    særlige vejbidrag. Bestyrelsen skal undersøge, hvordan det er muligt at skelne på
    størrelser.
    Grundejerforeningen er ikke momsregistreret, så vi kan ikke anvende et beløb plus
    moms. Derfor skal momsen indregnes i et samlet beløb, som blev fastsat til kr. 6.000.
    Dirigenten fastslog, at der ikke kan laves vedtægtsændringer på det givne grundlag.
    Der var enighed om, at bestyrelsen skal arbejde på at gennemføre den ønskede
    vedtægtsændring.


5. Fastsættelse af kontingent for 2020
Bestyrelsen foreslår at kontingentet fastholdes på kr. 600,00. Besluttet.
 
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
På valg er Mogens Bertelsen, nr. 10 og Ole Hammelsvang, nr. 38. Begge blev genvalgt.
 
7. Valg af to bestyrelsessuppleanter
Annette Aasted, nr. 15
Ellen Bundgaard, nr. 11
 
8. Valg af revisorer
Preben Jensen, nr. 49

Helle Leth Blanck, nr. 12

 
9. Valg af revisorssuppleanter
Joan Bistrup Christensen, nr. 22
Birthe Kirstine Madsen, nr. 36


10. Eventuelt
Kassereren fortalte, at der er lavet en hjemmeside til grundejerforeningen. Den findes
på:  www.mc-klit.dk  (bemærk bindestregen) 


Der blev talt lidt om, hvilket indhold, der ønskes på hjemmesiden - et konkret forslag
var information om indbrud o. lign.


Tilsyn med grøfterne besværliggøres visse steder af hybenroser. Medlemmer, hvis
grunde støder op mod grøften, opfordres derfor til at beskære dem så vi kan sikre, at
grøfterne trækker som de skal.


Dirigent Conny Helledie

Peter Kusk
Sekretær


Ordinær generalforsamling

Mandag d. 21. maj 2018 

Referat

1. Valg af dirigent og to stemmetællere
Dirigent: Karsten Thoft Jensen, nr. 47
Stemmetællere: Per Leth, nr. 12 og Joan Bistrup Christensen, nr. 22


2. Formandens beretning
Formandens beretning er vedlagt.
Preben Grønkjær spørger, om der er træk i grøften, så drænrørene kan fungere
ordentligt.
Formanden svarer, at risterne jævnligt renses af Mogens Bertelsen, nr. 10, og at man
ved almindelig beskuelse kan se, at vandet løber.


Er der problemer kan man altid kontakte bestyrelsen, så der kan blive spulet og/eller
renset.


Kassereren henviser i øvrigt til beretningens afsnit om meddelelse af adresseændringer
samt salg af sommerhus.


Det er essentielt af hensyn til korrekt fremsendelse af indbetalingskort via PBS, at vi
kender korrekt navn og folkeregisteradresse for den person, der skal betale
kontingentet; i modsat fald returneres betalingsanmodningen fra PBS, hvorefter
kassereren skal bruge unødig lang tid på, manuelt at finde de nødvendige oplysninger.
Beretningen er godkendt.


3. Kassereren fremlægger det reviderede regnskab for 2017.
Kassereren gennemgik regnskabet.

Joan Bistrup Christen, nr. 22, spørger, hvorfor Vrensted Klit og de fire huse, der er i
“Andelsforeningen” ,ikke har betalt vejbidrag i 2017.
Kassereren svarer, at de kun betaler, når der foreligger en konkret regning på et stykke
arbejde, som de på forhånd har indvilget i skal udføres.


Preben Grønkjær konstaterer, at der er en indforstået holdning om, at det er
traditionen, hvilket bekræftes af Preben Jensen.
Regnskabet blev godkendt.


Kassereren fremlagde er budget, hvor der er taget udgangspunkt i 84 betalende
grunde; der er med andre ord justeret for nedrevet hus m.m.
Budgettet blev taget til efterretning


4. Indkomne forslag
Jytte Back Grønkjær havde foreslået, at der anskaffes en hjertestarter til området.
Kassereren gennemgik de forskellige typer omkostning, der vil være ved etablering af
en hjertestarter, herunder installation, vedligehold, “genopladning” efter brug, evt.
kursus osv.


Bestyrelsen bemyndiges til at arbejde videre med etablering under betingelse af, at
TrygFonden bevilger hjertestarteren i henhold til det materiale, der er henvist til i

indkaldelsen - https://trygfonden.dk/soeg-stoette/hjertestarter-donation.

5. Fastsættelse af kontingent for 2018
Bestyrelsen foreslår at kontingentet fastholdes på kr. 600,00. Besluttet.


6. Valg af bestyrelsesmedlemmer.


På valg er Bent Nygaard Jensen, nr. 1, Tage Jensen, nr. 44, og Peter Kusk, nr. 69.


Tage Jensen ønskede ikke at genopstille, hvorefter Karsten Thoft Jensen, nr. 47, blev
valgt; de øvrige modtog genvalg.


7. Valg af to bestyrelsessuppleanter
Annette Aasted, nr. 15
Ellen Bundgaard, nr. 11


8. Valg af revisorer
Preben Jensen, nr.49
Helle Leth Blanck, nr. 12


9. Valg af revisorssuppleanter
Joan Bistrup Christensen, nr. 22
Birthe Kirstine Madsen, nr. 36


10. Eventuelt
Der blev drøftet flere forslag til, hvordan man kan sikre, at hastighedsbegrænsningen
på vejen overholdes: bede politiet om at være til stede fra tid til anden, lave laminerede
opslag, der kan udleveres til udlejerne, skilt med “Legende børn”
Forsikringerne vil blive gennemgået for at sikre, at de har den korrekte dækning.
Endelig orienterede en medarbejder fra Stofa om det foreliggende tilbud om etablering
af fibernet, så man i sommerhusene kan få fiber-baseret bredbånd og evt. tv-kanaler.
Der medsendes materiale vedrørende tilbuddet fra Stofa, idet generalforsamlingen
accepterede, at vi udsender materiale fra en privat aktør.

Karsten Thoft Jensen
Dirigent

Peter Kusk
Sekretær